Kasza dla zdrowia

Jest wiele produktów, których się nie jem ponieważ często się nie wie, albo zapomina o ich dobroczynnych właściwościach. Do takich na pewno należy kasza. Zdecydowanie powinna ona znajdować się jadłospisie każdego. Zawiera ona dużo krzemionki, dzięki czemu solidnie wzmacnia stawy. Wbudowuje się w nie, przez co wzmacnia ich strukturę. Dlatego kasza tak ważna jest zwłaszcza dla sportowców uprawiających sporty zimowe. Narciarze, czy łyżwiarze zawsze stawiają kaszę na pierwszy miejscu w podstawowym ciepłym posiłku w ciągu dnia. Dzięki kaszy stawy nie są tak obciążone. Jednak również i panie powinny zauważyć, że kasza wzmacnia również włosy i paznokcie. Zatem bilans jest prosty. Jedząc kaszę na pewno będą piękniejsze. Co więcej, dzięki kaszy, łatwiej jest dbać o smukłą linię. Kasza jest kopalnią błonnika, który jest podstawą, jeśli zależy nam na schudnięciu, czy utrzymaniu satysfakcjonującej nas sylwetki. Dzięki kaszy łatwiej jest również unikając nieprzyjemnych bólów brzucha, wzdęć i zaparć. Poza tym, kasza dzięki wspomnianemu błonnikowi, szybciej pozwala nasycić głód.

Nawet jeżeli zje się jej mniejszą porcję, ona pęcznieje w żołądku, dając dużo szybciej uczucie sytości i najedzenia. Co więcej, daje energię na wiele godzin, dlatego tak wiele osób decyduje się jeść różne potrawy z kaszy o poranku. Mają w ten sposób nie tylko więcej energii, by sprostać trudom dnia codziennego, ale i od razu uśmiech wita na ich twarzy.  Na koniec nie można również zapomnieć o tym, że kasza chroni serce. Jest bardzo dobrym rozwiązaniem zwłaszcza dla osób, które mają problemy ze zwiększonym ciśnieniem, albo są w grupie ryzyka osób, które mogą mieć choroby krążenia. Kasza zawiera dużo potasu, który właśnie w takich sytuacjach jest zbawienny, ponieważ obniża ciśnienie krwi i powoduje, że nerki usuwają nadmiar soli z organizmu. Dlatego warto czasem odstawić ziemniaki, czy ryż i zdecydować się na kaszę, zwłaszcza znając jej dobroczynne właściwości i dobry wpływ na ludzki organizm.

Napisz komentarz

Musisz być zalogowany żeby komenotwać.